Dlaczego małe dzieci lepiej przyswajają języki obce?

W przeciwieństwie do dorosłych, czy nastolatków, nauka języków obcych przez małe dzieci odbywa się w sposób naturalny. Dzieci naśladują wymowę, powtarzają usłyszane wyrażenia i samodzielnie rozpracowują metody gramatyczne, a wszystko często podczas zabawy. To z kolei sprawia, że nauka przychodzi z dużą łatwością i zdecydowanie szybciej niż u młodzieży czy dorosłych.


W jakim wieku zacząć naukę języka obcego?

W przypadku nauki języków obcych zaleca się stosować zasadę im szybciej, tym lepiej. Małe dzieci bardzo szybko przyswajają wiedzę, ich predyspozycje do nauki są praktycznie nieograniczone, a pamięć doskonała. Dlatego nic nie stoi na przeszkodzie, aby naukę angielskiego czy innego języka obcego rozpocząć równolegle z nauką języka ojczystego. Mózg dziecka jest od najmłodszych lat nastawiony na przyswajanie języka w sposób naturalny i co ważne bezwysiłkowy. Można więc powiedzieć, że dzięki temu ma ono szansę na dwujęzyczność oraz łatwiejszy start w przedszkolu czy szkole.


Nauka języka w domu czy szkole językowej?

Dziś wiele osób posługuje się przynajmniej jednym językiem obcym. Najczęściej jest to angielski, dalej hiszpański, francuski czy rosyjski i dlatego rodzice mogą poświęcić czas na wspólną pracę z dzieckiem podczas nauki języka w domu. Niestety ze względu na brak czasu najczęściej kończy się na włączeniu dziecku bajki w języku obcy,  co nie wystarcza do tego, aby nauczyć się języka. Dziecko najszybciej przyswaja wiedzę przez zabawę, codzienną rozmowę czy wspólne śpiewanie, na które wielu rodziców nie ma wystarczająco czasu. Dlatego warto zapisać dziecko do szkoły językowej, gdzie w małych grupach pod okiem doświadczonego nauczyciela maluch będzie mógł nauczyć się języka szybko i skutecznie.


Metody nauki języka

Zajęcia z najmłodszymi prowadzimy w naszej szkole już od wielu lat, a doświadczeni pedagodzy dobierają skuteczne metody nauki. Edukacja przez zabawę pozwala w naturalny sposób przyswoić język przez najmłodszych. Dlatego w małych grupach prowadzone są zajęcia, podczas których dzieci śpiewają, recytują wierszyki czy grają w gry, które pomagają najmłodszym osłuchać się z językiem i lepiej przyswoić konstrukcje gramatyczne.  W tym celu stosujemy szereg pomocy dydaktycznych jak kolorowe książki, płyty z muzyką czy filmami, które urozmaicają zajęcia, ale też pozwalają osłuchać się dzieciom z językiem dzięki zabawnym scenkom czy dźwiękom.